Do pobrania (pliki w formacie edytowalnym .docx)

LEGITYMACJA SZKOLNA

Legitymacje szkolne w postaci papierowej wydane przed dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023r. po. 1120 z późn.zm.), zachowują ważność do czasu zakończenia przez ucznia kształcenia w danej szkole.

Od 12 lipca 2024 legitymacje szkolne są wydawane w postaci plastikowych kart ID-1.

Dane dotyczące zdjęcia:

Osoba na zdjęciu powinna mieć:

  • widoczną postać od czubka głowy do górnej części barków;
  • twarz skierowaną na wprost (en face);
  • widoczny owal twarzy, oczy, brwi (twarz powinna stanowić: 70-80% zdjęcia);
  • naturalny wyraz i kolor twarzy.
  • osoba na zdjęciu nie powinna mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, czy innych rzeczy utrudniających rozpoznanie.
  • dopuszczalne jest posiadanie na zdjęciu okularów korekcyjnych pod warunkiem, że oczy są dobrze widoczne, a w szkłach nie odbija się światło.

                              Źródło: https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu

Zdjęcie papierowe do legitymacji szkolnej legitymacji powinno być:

  • aktualne;
  • kolorowe;
  • o wymiarach 35 x 45 mm (szerokość x wysokość);
  • wykonane na jednolitym, jasnym tle o równomiernym oświetleniu, bez cieni i elementów ozdobnych.

Zdjęcie w wersji elektronicznej do legitymacji szkolnej legitymacji powinno być:

  • aktualne;
  • kolorowe;
  • minimalnej rozdzielczości 492 x 633 piksele;
  • w formacie .jpg;
  • tak, aby fotografia zachowywała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 x 45 mm (szerokość x wysokość).

Zdjęcie dziecka do legitymacji można dostarczyć:

  • osobiście do sekretariatu szkoły formie papierowej (zdjęcie legitymacyjne o wymiarach 35 x 45 mm (szerokość x wysokość)

lub poprzez

  • dziennik elektroniczny – witrynę eduVulcan z konta Rodzica.

Dodawanie zdjęć na koncie Rodzica

  • Logowanie na witrynę rodzica.
  • Aby rodzic mógł dodać zdjęcie poprzez witrynę internetową powinien zalogować się na stronę dziennika elektronicznego szkoły https://eduvulcan.pl
  • Po zalogowaniu należy wybrać w menu bocznym zakładkę: „Dane ucznia”,
  • Następnie należy kliknąć na przycisk „Aktualizuj ” i wskazać lokalizację pliku z prawidłowo przygotowaną fotografią,
  • po przesłaniu zdjęcia wymagana będzie jego weryfikacja przez wychowawcę klasy lub sekretariat. Jeżeli wychowawca nie może zweryfikować zdjęcia, uczeń powinien stawić się osobiście w sekretariacie, okazać swoją legitymację i poczekać na weryfikację.

U W A G A:

Legitymacje szkolne w postaci papierowej zachowują ważność do czasu zakończenia przez ucznia kształcenia w danej szkole.

W przypadku jej zgubienia lub zniszczenia będzie wydawany duplikat legitymacji szkolnej na wniosek rodzica już w postaci plastikowej karty ID-1. Zdjęcie do duplikatu należy wykonać zgodnie z zasadami powyżej.

Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu – obecnie 9 zł.  

Opłaty za wydanie duplikatu legitymacji należy wnosić na konto:

Bank BGŻ BNP Paribas S.A. numer rachunku bankowego:
37 1600 1462 1016 7771 3000 0003
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Europejskich Dróg Świętego Jakuba, ul. Rybacka 16, 59-800 Lubań
z dopiskiem„duplikat legitymacji szkolnej”, proszę wpisać imię, nazwisko ucznia i klasę.

mLEGITYMACJA

 mLegitymacja to elektroniczna wersja tradycyjnej legitymacji szkolnej, czyli legitymacja                                        w smartfonie. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Dzięki mLegitymacji uczeń może potwierdzić swoją tożsamość i przynależność do szkoły, a także skorzystać z przysługujących mu ulg i zwolnień z opłat. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wersji papierowej, czyli do 30 września. Każdego roku we wrześniu można przedłużyć ważność mLegitymacji o kolejny rok i odbywa się to  na wniosek rodzica/opiekuna.

mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Aby uruchomić mLegitymację, należy:

  • złożyć w sekretariacie szkoły wniosek o wygenerowanie kodu aktywacyjnego  do mLegitymacji
  • pobrać aplikację mObywatel (jeśli nie jest wcześniej zainstalowana na telefonie), potwierdzić zapoznanie się z regulaminem. Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów – załącznik nr 1

 mLegitymacja może być unieważniana w trakcie roku szkolnego:

  • na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
  • z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej  bądź przejścia ucznia do innej szkoły.

Do pobrania (pliki w formacie edytowalnym .docx)